28.04.24

ДОБРОГО ДНЯ, ШАНОВНІ ДІТИ та БАТЬКИ!

Триває 31 навчальний  тиждень :

Як можна подорожувати у часі ?"



Сонечко прокинулось,
Діткам посміхнулось.
День новий настав-
Хмари дзвоник розігнав.
І навчатись нас позвав.

Вправа "Незакінчене речення "

- Я відпочивав...

— Я користуюсь...

— Я маю...

— Я вірю...

— Я прагну...

— Мене оточують...

— Я навчаюсь...

— Я вірю...

— Я прагну...

— Я турбуюсь...

— Я сподіваюсь...

— Я стараюсь...

— Більшість сучасних дітей...

— Мені цікаво... 

ГРИЦЕВА ШКІЛЬНА НАУКА

Гриць — звичайний хлопчик, що живе в селі. Головне його завдання: пасти гусей, яких було 25. Одного дня батько покликав сина з поля, щоб мати його вмила, вичесала і вбрала до школи.

Гриць не розумів, куди вони йдуть, адже батько не пояснював сину нічого. Вони підійшли до просторого старого будинку під соломою, з комином наверху. До того будинку йшло багато хлопців, таких як Гриць або й більших. Батько пояснив, що це школа і сюди він має ходити на навчання і слухати пана професора (вчителя).

Почалася наука. Професор говорив щось, показував якісь дощечки, що на них були намальовані якісь гачки та стовпки; хлопці час від часу кричали щось, як професор показав якусь нову дощечку, а Гриць нічого того не розумів. Гриць не зважав на професора, а спостерігав за поведінкою інших учнів.

Згодом хлопці починали читати склади на подвижних табличках, які розкладав професор. Вони по сто разів співучими голосами повторяли: «а-ба-ба-га-ла-ма-га». Грицеві, не знати чому, дуже се сподобалося, і він почав своїм пискливим голосом навипередки кричати: «а баба галамага».

Професор думав, що Гриць все розуміє, і лишив дощечки «баба», але Гриць, не дивлячися на них, а тільки на професора, тонким співучим голосом крикнув: «галамага». Всі зареготалися, не виключаючи й самого професора, тільки Гриць, здивований, оглянувся і знов наголос сказав до свого сусіда: «Цому не клицис галамага?». Аж тоді бідолаха стямився, коли професор потягнув його за понятливість різкою по плечах.

Вдома Гриць розповідав батькам, що вони вчили «а баба гала-мага». Батько сподівався, що син буде добре вчитися, незабаром піде до міста до більшої школи і вивчиться на попа.

Минув рік. Блискучі надії батька на Грицеву будущину давно розвіялись. Професор просто сказав йому, що Гриць «туман вісімнадцятий», що ліпше зробить, коли відбере його додому і назад змусить гуси пасти. І справді, по році шкільної науки Гриць вертав додому якраз такий мудрий, яким був перед роком. Крім «а баба галамага» він далі у науці не поступив. Букви якось мішалися перед його очима, а він ніколи не міг розпізнати їх з лиця.

Грицеві вже так набридло професорське навчання, що він зрадів, коли в липні батько відправив його пасти гусей.

Перевір свої знання про життя відомих людей

Ким у дитинстві мріяв стати Тарас? (М.....м.)

□ Як називається книга Т. Г. Шевченка? («К....р».)

□ Куди відрядили поета за волелюбні вірші? (На з......я.)

□ Справжнє ім'я Лесі Українки. (Л....а  К...ч.)

□ Василь Сухомлинський працював... (у......м).

Про минуле  міста  Селидового

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B5 






Немає коментарів:

Дописати коментар

  ДОБРОГО ДНЯ, ШАНОВНІ ДІТИ та БАТЬКИ! Триває 33 навчальний  тиждень : " Дружба та доброчинність" В цьому класі друзі всі: Я і ти,...